Komunikacija, (naj)važn(ij)a vještina 21. stoljeća

U proteklom su tjednu učenici 6.c razreda s profesoricom Martinković učili su o komunikaciji, prema mnogima jednoj od najvažnijih, ali u poučavanju nedovoljno zastupljenoj vještini 21. stoljeća.

S komunikacijom se susrećemo svakodnevno u životu i svima nam je bitno da smo u komunikaciji jasni, da s drugim ljudima ostvarujemo odnos povjerenja, da pružamo osjećaj rješavanja problema i, prije svega, da s lakoćom možemo izraziti svoja razmišljanja i iskustva te podijeliti ih s drugima. Jasna, podržavajuća i prilagodljiva komunikacija učenicima je neosporno bitna s njihovim vršnjacima, no i s učiteljima i, naravno, s njihovim roditeljima. U proteklom smo tjednu zajedno pokušali proniknuti kako prepoznati i ostvariti uspješnu i kvalitetnu komunikaciju s ljudima oko nas.

Na početku smo se podsjetili pjesme Riječi Zlate Kolarić-Kišur i kako riječima možemo nekoga razveseliti, nekoga povrijediti, a nekoga utješiti. Učenici su se prisjetili primjera takvih riječi. Učenici su se upoznali s jezikom zmije i jezikom žirafe (pojednostavljenim nazivima komunikacije iz perspektive psihologije) i prepoznavali u različitim situacijama ja-poruke, tzv. jezik žirafe u kojem, kada se susretnemo s nekim problemom, izražavamo svoja razmišljanja i osjećaje, od sugovornika tražimo objašnjenje njegovih postupaka te tako lakše dolazimo do rješavanja spornih situacija.

Učenici su se podsjetili Ptičje pjevanke Grigora Viteza i kako ptice koriste svoj pjev za komunikaciju, a u listiću čitanja s razumijevanjem učenici su upoznali kameleone, koji su znanstvenicima zanimljivi jer komuniciraju kožom i tako se prilagođavaju okolini oko sebe – ovisno o tome jesu li u sigurnosti/opasnosti ili kako komuniciraju s mužjacima/ženkama oko sebe. Učenici su se upoznali s introverzijom i ekstroverzijom kod ljudi, prepoznavali ih u različitim komunikacijskim situacijama, i uočili kako i ljudi međusobno različito komuniciraju.

TED govoru učenici su poslušali poznatu voditeljicu Celeste Headlee i njezinih 10 savjeta kako bolje komunicirati. Učenici su vodili natuknice, prepričali što su čuli i sami navodili što za njih znači kvalitetan i ugodan razgovor s ljudima. Učenici su poslušali i javnoga govornika Juliana Treasurea i njegov TED govor Kako govoriti, a da ljudi žele slušati koji je usmjeren na govorne vrednote u govoru (razgovijetnost, intonacija, glasnoća, tempo…). Nakon poslušanoga učenici su riješili listić Samoprocjena komunikacijskih vještina. O svemu navedenom učenici su iznosili svoja razmišljanja, podijelili svoja iskustva i svi smo zajedno nešto novo naučili, pa i mi učitelji od svojih učenika.

Za kraj učenici su u grupama radili plakate o komunikaciji i usmeno objašnjavali što su naučili o komunikaciji. Učenici su zaista izvrsno surađivali i u svemu uložili svoj trud, a ujedno i pokazali kako puno toga jedni od drugih možemo naučiti – učenici od učitelja, tako i učitelji od učenika.

učiteljica Hrvatskoga jezika Martina Martinković

Podijeli
Skip to content